ویژگی لوله های خرطومی و کاربرد آن در صنعت مخابرات

ویژگی لوله های خرطومی و کاربرد آن در صنعت مخابرات

ویژگی لوله های خرطومی و کاربرد آن در صنعت مخابرات را آیا می دانید ؟

لوله های خرطومی چگونه اند

لوله های خرطومی لوله هایی هستند که خطوط و شیار هایی بر روی خودشان دارند. این خطوط و شیار های موازی برجسته هستند و به لوله های خرطومی کمک می کند که طول عمر بالای داشته باشند و در موارد بی شماری بشود از آن ها استفاده کرد. لوله های شیار دار خرطومی مقاومت و استحکام بسیار بالایی در مقابل آتش سوزی و حرارت های بالا دارند.

این لوله ها رایج ترین لوله ها برای عایق بندی کابل های برق در ساختمان ها هستند. هم چنین از لوله های خرطومی برای عایق بندی سیم های مخابراتی در هنگام انتقال دسته ای کابل ها از نقطه ای به نقطه ای دیگر استفاده می شود. لوله های خرطومی انعطاف پذیری بالایی دارند و می شود آن ها را از مکان های صعب العبور هم کابل کشی کرد. وزن لوله های خرطومی پایین است. لوله های خرطومی قیمت پایینی دارند به همین منظور در هزینه های اجرای پروژه های مخابراتی استفاده از لوله های خرطومی صرفه جویی به حساب می آید.

کاربرد لوله های خرطومی

از لوله های خرطومی برای بسیاری از دستگاه های مکنده مانند هود ها استفاده می کنند. ممکن است این لوله ها خرطومی مکنده را در آزمایشگاه ها دیده باشید که در رنگ ها و انواع و اقسام جنس ها موجود هستند. لوله های خرطومی مکنده برای انتقال و جا به جایی موادی از قبیل گاز ها، چربی ها و یا گرد و غبار ها استفاده می شوند.

جنس لوله های خرطومی می تواند از انواع برزنتی، نسوز، پی وی سی و … باشد. هر کدام از لوله های خرطومی با انواع و اقسام مختلف در صنعت کاربرد های متفاوتی دارند که در این مقاله به توضیح و تشریح کاربرد لوله های خرطومی در صنعت مخابرات پرداخته ایم. لوله های خرطومی در صنعت مخابرات کاربرد ها و مزایای ویژه ای دارند که از مهم ترین این کاربرد ها و ویژگی ها می توان به انتقال سیم کشی های مخابراتی بدون آن که در معرض آسیب باد و باران باشند پرداخت.

لوله های خرطومی مخابراتی

می توان لوله های خرطومی مخابراتی را از فولاد و یا از پلاستیک هایی با چگالی بالا همانند پلی اتیلن و یا pvc ساخت. لوله های خرطومی مخابراتی دوام و استحکام بالایی دارند و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین لوله ها در صنعت مخابرات هستند. ساختار لوله های مخابراتی خرطومی را بر اساس محیطی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرند طراحی می کنند.

فشاری که از محیط اطراف به لوله های خرطومی مخابراتی وارد می شود تعیین کننده ی جنس و نوع طراحی لوله های خرطومی است. طراحی لوله های خرطومی مخابراتی باید به گونه ای باشد که تنش وارد شده از محیط اطراف به خودش را تحمل کند. هر چقدر انعطاف لوله های خرطومی مخابراتی بیشتر باشد طول عمر مفید آن ها هم بیشتر است. لوله های خرطومی فولادی معمولا عمر مفیدی نزدیک به هفتاد سال و یا بیشتر دارند. برای بالا بردن عمر مفید لوله های خرطومی روی آن ها را با فولاد می پوشانند.

» لوله های مخابراتی

شرکت نیکسان پلیمر

گروه تولیدی لوله گستر پارسه ماندگار با بیش از ۲ دهه سابقه درخشان،در زمینه انواع لوله فاضلابی، اتصالات فاضلابی، لوله مخابراتی، لوله برقی نسوز فعالیت می کند. این شرکت همواره در طی تمام سال های فعالیت خود بالاترین سطح کارایی و کیفیت را ارائه داده است.

برای هرگونه مشاوره و سوال می توانید با کارشناسان ما در نیکسان پلیمر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *